Šťastný nový rok 2018

Ani jedno téma vás nezlákalo k tomu něco napsat? Ale přece byste chtěli něčím přispět? Nezoufejte. Zde máte možnost psát to, co se jinam nevešlo, prosím ale o alespoň minimální souvislostí se světem World of Warcraft.

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 1.únor 2018, 18:43

Pozor bavíme se o sluzbach třetí strany, které jsou zdarma a nemají jisté financování a hrozí podobné praktiky, co jsem tu vypisoval. Mam zkrátka raději takové veci pod kontrolou... Kdyz blbne připojení, kvalita nebo cokoli, mohu to resit primo ja a nespolehat se na další... Muzu konktaktovat sveho provozovatele internetu elektriny atp. Mam kontrolu a jde to primo od nas z nasi sítě ne ze zahraničí atp. I kvuli tomu se mi nelibi nemit vlastni server. Ale pokud to funguje a dobře, uvidim, co se a delat.

Co se tyce fora... O tom mi ani nemluv. Aktualizace je skoro nemožná ted. Hruza... Mame ale alespon php 7 a zabezpečení v podobě přihlašování pres PDO system. Nechce se mi nastavovat https za 2000 kc s overenym certifikatem, když planuji forum soucasti primo hlavniho webu a součástí serveru. Nakonec to ale asi bude trvat dele, proto jsem ho spustil takhle prozatimne...
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Thalas » 1.únor 2018, 19:27

Co se fóra týče, PDO samo o sobě při HTTP moc nepomůže, akorát zabrání SQL injection při přístupu do databáze. Stále přes HTTP jde odposlechnout odesilana data ve formuláři a jejich původ, případně je i modifikovat, a jelikož uživatel zadává svoje přístupové údaje právě do formuláře (kde kontrola z DB se dělá po odeslání formuláře), tak to je ta riziková část. Ohledně certifikátu, pro sub-domény existuje wildcard SSL, který bývá zpravidla levnější a lze ho pořídit k již existujícímu certifikátu (ovšem vše záleží na tom odkud se kupuje a kdo ho ověřuje). Nebo další možnost je přesunout fórum na hlavní doménu do podadresáře, kterej se už vztahuje na konkrétní doménu.

O discordu moc nevím, párkrát jsem to použil, přijde mi to na podobné bázi jako skype. Ale pochybuju, že by si ta firma dovolila obchodovat s osobníma údajema a i kdyby, dneska už má naše údaje naprosto každej, kdokoliv kdo má facebook nebo cokoliv na googlu, tak už jeho údaje kolují po celém internetu a například americká NSA a CIA o vás vědi naprosto vše. Dělal jsem v této oblasti pár prací a když se hledá, tak o sobě na internetu najdete opravdu hodně informací, které byste normálním hledáním nenašli, takže bych se toho discordu určitě nebál, že by dokázal ještě vykrást nějaké osobní údaje.
Thalas
Game Master
Game Master
 
Příspěvky: 78
Registrován: 3.srpen 2013, 23:26

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod felendir » 1.únor 2018, 20:33

Nebo si nech vystavit certifikáty u https://letsencrypt.org/.

Ono někdy naopak je lepší spoléhat se na druhé. Odpadá ti najednou plno starostí a ty můžeš řešit jen důležité věci. Například bys mohl postavit web jen jako jednu statickou stránku, kde bude realmlist a základní info. Jako fórum se založí sub-reddit a na hlášení chyb třeba GitHub. Místo starání se o vlastní TeamSpeak server to nech na hráčích, ať se zařídí sami (třeba formou Discordu). Místo uživatelského panelu by stačilo do hry přidat příkazy, například chagepasswd [old] [new] a tak dále.

Prostě je tu plno možností jak si ušetřit práci, není nutné se snažit za každou cenu ze sebe sedřít kůži.
Uživatelský avatar
felendir
Znám již oranžové itemy
Znám již oranžové itemy
 
Příspěvky: 205
Registrován: 29.červenec 2010, 18:59

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 1.únor 2018, 22:45

Thalas píše:Co se fóra týče, PDO samo o sobě při HTTP moc nepomůže, akorát zabrání SQL injection při přístupu do databáze. Stále přes HTTP jde odposlechnout odesilana data ve formuláři a jejich původ, případně je i modifikovat, a jelikož uživatel zadává svoje přístupové údaje právě do formuláře (kde kontrola z DB se dělá po odeslání formuláře), tak to je ta riziková část. Ohledně certifikátu, pro sub-domény existuje wildcard SSL, který bývá zpravidla levnější a lze ho pořídit k již existujícímu certifikátu (ovšem vše záleží na tom odkud se kupuje a kdo ho ověřuje). Nebo další možnost je přesunout fórum na hlavní doménu do podadresáře, kterej se už vztahuje na konkrétní doménu.

O discordu moc nevím, párkrát jsem to použil, přijde mi to na podobné bázi jako skype. Ale pochybuju, že by si ta firma dovolila obchodovat s osobníma údajema a i kdyby, dneska už má naše údaje naprosto každej, kdokoliv kdo má facebook nebo cokoliv na googlu, tak už jeho údaje kolují po celém internetu a například americká NSA a CIA o vás vědi naprosto vše. Dělal jsem v této oblasti pár prací a když se hledá, tak o sobě na internetu najdete opravdu hodně informací, které byste normálním hledáním nenašli, takže bych se toho discordu určitě nebál, že by dokázal ještě vykrást nějaké osobní údaje.

Jo to mas pravdu, ale furt lepsi PDO nez nic. Na domacim webu to mit nemohu (drahy.com/forum) mam tam prilis nove systemy, na kterych uz by forum nebezelo ok a kdyz ano stalo by me to priserne prace. Proto je nutny update, ale to bychom prisli o vse vcetne hlaseni chyb, ktere uz mame tak nejak vychytane :) a tezko se mi prechazi (mam tam statusy "gm videlo chybu", svoje stavy, ktere tomu mohu pridat, svoje pravidla, svoje uzavirani, veskery system je primo na miru nasemu serveru a dokonale mi vyhovuje naproti githubu, ktery jsem zkousel, uz jsem zkousel i JIRU a Bugzillu ale tento relativne jednoduchy system hlaseni chyb zde na foru je pro me uplne zcela vyhivujici a perfektni z hlediska administrace.

Co se tyce Discordu tak ano, ale zase lepsi cim mene organizacim davas udaje, tim lepe, proc zbytecne sirit svoje udaje do dalsi organizace zbytecne, kdyz to jde i jinak, treba lepe, pokud nekomu neco vyhovuje vice, od toho je tu diskuze podobna teto, kde neskocim hned po prvni veci, ale promyslim to. Stejne to probihalo i u ostatnich veci.

felendir píše:Nebo si nech vystavit certifikáty u https://letsencrypt.org/.

Ono někdy naopak je lepší spoléhat se na druhé. Odpadá ti najednou plno starostí a ty můžeš řešit jen důležité věci. Například bys mohl postavit web jen jako jednu statickou stránku, kde bude realmlist a základní info. Jako fórum se založí sub-reddit a na hlášení chyb třeba GitHub. Místo starání se o vlastní TeamSpeak server to nech na hráčích, ať se zařídí sami (třeba formou Discordu). Místo uživatelského panelu by stačilo do hry přidat příkazy, například chagepasswd [old] [new] a tak dále.

Prostě je tu plno možností jak si ušetřit práci, není nutné se snažit za každou cenu ze sebe sedřít kůži.


Tyhle certifikaty nejsou zpravidla podporovane prohlizeci a hazi to u vetsiny chybu s certifikatem, ktery neni overeny (podporovany na overeni) mezi zavedenymi prohlizeci. To uz jsme tu kdysi zkouseli. Lidem to hlasi tu hlasku o nebezpecnosti stranky atp. Tomu bych se chtel vyvarovat.

Co se tyce dalsich systemu. Systemy typu TS jsou velmi snadne na spravu a nepotrebuji zase tolik prace. Jednou za cas se aktualizuji, prizpusobi atp. Co se tyce zmeny hesel, asi jsi tu s nami nebyl od zacatku. Tyhle zmeny hesel primo ve hre jsme umyslne zakazovali. Lidi se ti snadno dostanou na ucet a heslo zmeni ve hre a jsi v haji a nemas ucet, postavy a nic a nemuzes je nijak ziskat zpet, pak mas 10 mailu denne jak se nemuzes dostat do hry a system, ktery mame na drahy.com/ucet je jeden z mych nejvetsich uspechu na uplne samostatnou spravu bez nasich zasahu zcela bezpecnou a od te doby jsme neresili temer zadny podobny incident. Myslim, ze nas system na zmeny udaju je jiz velmi propracovany a zustane takhle. Ten bych nemenil ani s novym webem, muze bezet uplne separatne nad webem vcetne dalsich nadstandardnich sluzeb, Kdyz pak sluzby chybi, lidi si o ne rikaji a chteji je proto jsem zavadel ten system pro spravu uctu v prvni rade, ne ze me to bavilo zas tak moc.

Novy web planuji jednoduchy, zalozeny na alespon castecnem redakcnim systemu i kvuli prekladum a dalsim vecem i pro nasi snadnou spravu a administraci. Zase, aby ho bylo mozne rozsirovat o veci, ktere hraci budou chtit nebo my, zase to neni tak jednoduche, mam zkusenosti se serverem 8 let a vzdy si prochazim pro a proti, dale nazory hracu, nutnou spravu z me/nasi strany a podle toho se rozhodnu.
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod felendir » 1.únor 2018, 23:18

Drahy píše:Tyhle certifikaty nejsou zpravidla podporovane prohlizeci a hazi to u vetsiny chybu s certifikatem, ktery neni overeny (podporovany na overeni) mezi zavedenymi prohlizeci. To uz jsme tu kdysi zkouseli. Lidem to hlasi tu hlasku o nebezpecnosti stranky atp. Tomu bych se chtel vyvarovat.


Od té doby už se to docela pohnulo. Aktuálně by neměl být problém na strojích s Windows XP SP3 a vyšších. Tady se to dá pěkně testovat https://www.ssllabs.com/ssltest/
Uživatelský avatar
felendir
Znám již oranžové itemy
Znám již oranžové itemy
 
Příspěvky: 205
Registrován: 29.červenec 2010, 18:59

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 1.únor 2018, 23:37

felendir píše:
Drahy píše:Tyhle certifikaty nejsou zpravidla podporovane prohlizeci a hazi to u vetsiny chybu s certifikatem, ktery neni overeny (podporovany na overeni) mezi zavedenymi prohlizeci. To uz jsme tu kdysi zkouseli. Lidem to hlasi tu hlasku o nebezpecnosti stranky atp. Tomu bych se chtel vyvarovat.


Od té doby už se to docela pohnulo. Aktuálně by neměl být problém na strojích s Windows XP SP3 a vyšších. Tady se to dá pěkně testovat https://www.ssllabs.com/ssltest/

Hmm asi si to projedu a prostuduju. I přímo můj hosting už mi něco nabízel. Ted o vikendu vsak planuji velky update, dokončit opravy, které ještě začali moji pomocníci a mergnout poslední trinity (asi 1800 zmen z toho 60 fakt velkých), vyčistit databázi světa a aktualizaci systému. Bude toho hodně, bude to nestabilni, tak chci věnovat 100% energie ted tomu. Bude třeba projít hodně věcí a téměř všechny instance a vyladit to. K tomuhle se ale určitě vrátíme.

Dělám to kazdou volnou chvilku, snad vsechno vyjde. Pak už pojedeme po malinkych dávkách a stabilně a postupně. Baví mě to a pomalu se do toho zase dostávám. Hodně mi to trvá teď, jak jsem z toho vyšel :-) dřív mi věci, které teď delam na serveru zabraly mnohem méně času, ale každým dnem je to lepší...
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod felendir » 1.únor 2018, 23:48

Drahy píše:Hmm asi si to projedu a prostuduju. I přímo můj hosting už mi něco nabízel. Ted o vikendu vsak planuji velky update, dokončit opravy, které ještě začali moji pomocníci a mergnout poslední trinity (asi 1800 zmen z toho 60 fakt velkých), vyčistit databázi světa a aktualizaci systému. Bude toho hodně, bude to nestabilni, tak chci věnovat 100% energie ted tomu. Bude třeba projít hodně věcí a téměř všechny instance a vyladit to. K tomuhle se ale určitě vrátíme.

Dělám to kazdou volnou chvilku, snad vsechno vyjde. Pak už pojedeme po malinkych dávkách a stabilně a postupně. Baví mě to a pomalu se do toho zase dostávám. Hodně mi to trvá teď, jak jsem z toho vyšel :-)


Trochu kacířská myšlenka: nebylo by možné vzdát se tvých změn, aby bylo možné Trinity mergovat bezbolestně? Stejně to bude nutné při případném přechodu na jiný datadisk (což asi není teď ůplně aktualní).
Uživatelský avatar
felendir
Znám již oranžové itemy
Znám již oranžové itemy
 
Příspěvky: 205
Registrován: 29.červenec 2010, 18:59

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 1.únor 2018, 23:54

felendir píše:
Drahy píše:Hmm asi si to projedu a prostuduju. I přímo můj hosting už mi něco nabízel. Ted o vikendu vsak planuji velky update, dokončit opravy, které ještě začali moji pomocníci a mergnout poslední trinity (asi 1800 zmen z toho 60 fakt velkých), vyčistit databázi světa a aktualizaci systému. Bude toho hodně, bude to nestabilni, tak chci věnovat 100% energie ted tomu. Bude třeba projít hodně věcí a téměř všechny instance a vyladit to. K tomuhle se ale určitě vrátíme.

Dělám to kazdou volnou chvilku, snad vsechno vyjde. Pak už pojedeme po malinkych dávkách a stabilně a postupně. Baví mě to a pomalu se do toho zase dostávám. Hodně mi to trvá teď, jak jsem z toho vyšel :-)


Trochu kacířská myšlenka: nebylo by možné vzdát se tvých změn, aby bylo možné Trinity mergovat bezbolestně? Stejně to bude nutné při případném přechodu na jiný datadisk (což asi není teď ůplně aktualní).

Určitě ne. Máme příliš mnoho změn a oprav navíc. Hodně věcí ani po dvou letech není v Trinity ok a u nás ano a byla by škoda o to přijít. Nejsou to jen změny v jádru ale i db změny a mnoho dalšího. Pokud vsak neco opravi a je to horší než u nás nechavam nasi opravu a naopak. Venovat tomu méně času na ukor zrušení oprav je myslím skoda zase si nechci vzdycky vybirat tu nejlehčí cestu jen proto, že je to snazší. Rád bych tu správnou hlavně. Ale můžeš si zalozit svuj čistý trinity server...

Pro přechod na další datadisk rozhodně není třeba čisté jadro, je to jen opět snazší. Pri tomto uvažování bychom mohli smazat všem postavy, protože je to otrava vsechny přenášet na novy datadisk nebo dokonce na nove opravy/jádro ... :-)
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Thalas » 2.únor 2018, 00:05

Nemohu než nesouhlasit s Felendirem, za ty roky TC značně pokročilo - proc system rework, mapy, dynamic spawny, nove možnosti skriptování, stovky questů, chybějící spawny, tuny cosmetic věci, atd. atd., ten výčet by byl strašně dlouhý. Rozhodně to je ve velmi dobrém stavu, aplikovat na to staré kódy podle mě není dobrý nápad, protože bez řádného otestování se chyby, které nastanou nikdy nezjistí a ještě hůř se případně rozpoznají od TC chyb, pochybuji, že by to někdo vždycky porovnával s live TC. Neříkám zahodit vše, na TC stále jsou bugy, ale momentálně je to v mnohonásobně lepším stavu než aktuální core tady na serveru, protože po posledním mergi se rozbilo značné množství věcí, a bugy lze teďka nalézt téměř všude.

S tím přechodem na nové datadisky, tam už rozhodně nepůjde rebasnout na staré kódy, aktuální vyvýjená branch na TC je 7.x, tedy Legion, a tam už je všechno jinak. Navíc na TC už se nepoužívají staré mechaniky co před pár rokama ještě byly. Používá se Task Scheduler namísto timeru a event mapy, kód je mnohem abstraktnější, přešlo se na plnou podporu C++14, atd.

A s tvrzením, že spousta věcí není v TC ani po těch letech rozhodně nesouhlasím, určitě si nesledoval dění na TC, já tam stále chodím a vím co tam borci dělaji a nedělají. Rozhodně je kravina aplikovat nějaké patche na mechaniky apod., to nelze řádně otestovat. Změny ve skriptech je věc jiná, tam lze říci co je oproti TC jinak a podle toho to testovat. A co se spawnu týče, které na TC nejsou, to je otázka, mohou být ověřeny přes sniff, ačkoliv, sniffer neřeší fázování a invisiblity, a stáhne všechno, což rovněž není lehké otestovat a většinou to chce pečlivou práci a sledování jak přesně to má být.
Thalas
Game Master
Game Master
 
Příspěvky: 78
Registrován: 3.srpen 2013, 23:26

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 2.únor 2018, 00:14

Thalas píše:Nemohu než nesouhlasit s Felendirem, za ty roky TC značně pokročilo - proc system rework, mapy, dynamic spawny, nove možnosti skriptování, stovky questů, chybějící spawny, tuny cosmetic věci, atd. atd., ten výčet by byl strašně dlouhý. Rozhodně to je ve velmi dobrém stavu, aplikovat na to staré kódy podle mě není dobrý nápad, protože bez řádného otestování se chyby, které nastanou nikdy nezjistí a ještě hůř se případně rozpoznají od TC chyb, pochybuji, že by to někdo vždycky porovnával s live TC. Neříkám zahodit vše, na TC stále jsou bugy, ale momentálně je to v mnohonásobně lepším stavu než aktuální core tady na serveru, protože po posledním mergi se rozbilo značné množství věcí, a bugy lze teďka nalézt téměř všude.

S tím přechodem na nové datadisky, tam už rozhodně nepůjde rebasnout na staré kódy, aktuální vyvýjená branch na TC je 7.x, tedy Legion, a tam už je všechno jinak. Navíc na TC už se nepoužívají staré mechaniky co před pár rokama ještě byly. Používá se Task Scheduler namísto timeru a event mapy, kód je mnohem abstraktnější, přešlo se na plnou podporu C++14, atd.

A s tvrzením, že spousta věcí není v TC ani po těch letech rozhodně nesouhlasím, určitě si nesledoval dění na TC, já tam stále chodím a vím co tam borci dělaji a nedělají. Rozhodně je kravina aplikovat nějaké patche na mechaniky apod., to nelze řádně otestovat. Změny ve skriptech je věc jiná, tam lze říci co je oproti TC jinak a podle toho to testovat. A co se spawnu týče, které na TC nejsou, to je otázka, mohou být ověřeny přes sniff, ačkoliv, sniffer neřeší fázování a invisiblity, a stáhne všechno, což rovněž není lehké otestovat a většinou to chce pečlivou práci a sledování jak přesně to má být.


Neboj, nejsem v tom nováček, umím aplikovat kody i patche a aktualizovat je podle novych systemu, neni to teda jak vy si asi představujete, že vezmu 1800 zmen aplikuju na ne nase "stare pache", jedu jednu změnu za druhou. Kdyz se zmeni system komplet zkouknu jak funguje nebo hráči a dovyladime ho. Mam u vseho komentáře, vim proc jsme tam davali opravy a proc jsou lepší. Trinity se ne vzdy soustředí na funkcnost, ale správnost na ukor funkčnosti v takovych pripadech nastupuji naše opravy, mohl bych pokračovat. Byli jsme první, kterym fungoval system WG i dynamicke mapy i komplet nový "proc system". Myslím, že se vyznam dost. Nemusíte se bát. Kdyz po mergi něco nejde, je to normální stav, ktery se doladi, tak, jako vzdycky. Je to standardní process.
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Thalas » 2.únor 2018, 00:25

Nesouhlasím s tím, že TC se nesoustředí na funkčnost, doby a lidi se změnili za těch X let co tam jsem, funguje tam naprosto jiný systém schvalování a testování změn. Stále jsem aktivní člen v TC a nejednou jsem kritizoval pull requesty co lidi posílají na merge do core a nikdy nic neprošlo bez toho aniž by to bylo řádně podložené, funkční, otestováné a zdebuggované.

Co se WG a mmap týče, neřekl jsem, že TC to mělo dřív, říkám, že teď už to mají taky a kvalitní. A ten proc system, vím o kterém mluvíš, momentálně je na TC už rozšířenější verze.

Ale nepamatuju si, kdy naposled se testovali nějaké změny v systémech oproti TC.
Thalas
Game Master
Game Master
 
Příspěvky: 78
Registrován: 3.srpen 2013, 23:26

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 2.únor 2018, 00:41

Thalas píše:Nesouhlasím s tím, že TC se nesoustředí na funkčnost, doby a lidi se změnili za těch X let co tam jsem, funguje tam naprosto jiný systém schvalování a testování změn. Stále jsem aktivní člen v TC a nejednou jsem kritizoval pull requesty co lidi posílají na merge do core a nikdy nic neprošlo bez toho aniž by to bylo řádně podložené, funkční, otestováné a zdebuggované.

Co se WG a mmap týče, neřekl jsem, že TC to mělo dřív, říkám, že teď už to mají taky a kvalitní. A ten proc system, vím o kterém mluvíš, momentálně je na TC už rozšířenější verze.

Ale nepamatuju si, kdy naposled se testovali nějaké změny v systémech oproti TC.

Nejde o to kdo driv, ale ze jsem byl schopny tak komplexní systém rozchodit vlastně téměř sám. Že nejsem nováček a vím, co dělám.

Přesně o tom mluvím, vidim to v každé druhé změně jak je teď procházím a aplikuju. Každá oprava musí být správná a ze je v momentalnich systemech nefunkční nebo není dle spravnych pravidel vnitřních, tak se vyhodí a raději se roky ceka na dokončení "správného" systemu a vsechno co s tim souvisi je rozbité a nechá se, dokud nekdo pro to nedokonci lepší system. To, ze taky napisou, ze je neco opravené tomu tak byt fakt nemusí. Chce to herni doladění kolikrát v tomhle je to furt stejne to vidim. 2/3 oprav co vidim v jadre jsou kosmetické, reorganizace kodu, prendavani jmen promennych protoze nekomu se zacalo libit tohle usporadani nebo tyhle nazvy promennych. I takove změny prebiram a aplikuji je u mych kodu, aby to slo co nejlepe mergovat v budoucnu.

Opět vidím nasazené systemy, ktere jsou udělané z pulky, nejsou pro ně data atp. Z pohledu kódů se mi fakt nezdaji herně v pořádku. Tyhle politiky schvalování tu byly i předtím, přesně ty samé, fakt v tom nevidím rozdíly v jejich chování nebo aplikaci oprav. Že maji nove systemy a lepší ano z pohledu zprav u commitu to tak fakt vypada a pokud budou fungovat alespon z poloviny jak to vypada tim lepe. Velke systemy zpravidla prebiram a aplikuji nase změny, pokud jsou třeba.

Vidim jejich nasazeny WG system, kde bylo zpulky funkcni fazovani a nikomu to 6 mesicu nevadilo pak az se k tomu nekdo zaval vracet, kdyz to znovu 3x předělali a uznali ze uz to snad neni hack. Stale stejna pravidla, stale stejna politika i u poslednich zmen z ledna tohoto roku. Nasadi se wg system s polofunkcnim systemem fazovani a trochu daty, co zrovna mají i kdyz pulka chybí a da se pridat ručně, coz je hack a radsi se mesice bude cekat na nekoho, kdo tu nudnou cast (data) snad dodela nebo dokončí jiný system správně, který s tim primo souvisí to vidim i ted, ze se nezměnilo...
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Thalas » 2.únor 2018, 00:57

Já se nebudu hádat, očividně to nemá cenu. Jmenuj příklad toho, co je zavrženo, z důvodu nedokončeného systému, který je pro to potřebný, nebo naopak které nasazené systémy jsou z půlky a nejsou pro ně data? To je naprosto zaujatý pesimistický přístup, protože z kódu určitě člověk pozná jak to realně funguje ve hře, při tak velkých systémech.

Možná by neškodilo občas na TC zajít a poptat se jak to tam teďka chodí, za ty 4 roky co tam jsem se změnilo víc, než si dokážu pamatovat, ale přesto říkáš, že se nic nezměnilo, ačkoliv již nejsi v aktivní komunitě. Opravdu by neškodilo si občas nechat pomoci a poradit od někoho kdo má aktuálnější informace.

P.S: když mluvíš o WG, to je momentálně na serveru asi v nejhorším stavu
Thalas
Game Master
Game Master
 
Příspěvky: 78
Registrován: 3.srpen 2013, 23:26

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 2.únor 2018, 01:16

Thalas píše:Já se nebudu hádat, očividně to nemá cenu. Jmenuj příklad toho, co je zavrženo, z důvodu nedokončeného systému, který je pro to potřebný, nebo naopak které nasazené systémy jsou z půlky a nejsou pro ně data? To je naprosto zaujatý pesimistický přístup, protože z kódu určitě člověk pozná jak to realně funguje ve hře, při tak velkých systémech.

Možná by neškodilo občas na TC zajít a poptat se jak to tam teďka chodí, za ty 4 roky co tam jsem se změnilo víc, než si dokážu pamatovat, ale přesto říkáš, že se nic nezměnilo, ačkoliv již nejsi v aktivní komunitě. Opravdu by neškodilo si občas nechat pomoci a poradit od někoho kdo má aktuálnější informace.

P.S: když mluvíš o WG, to je momentálně na serveru asi v nejhorším stavu

Nepomlouvam vyvojare, ze jsou spatni, jen rikam, ze se nic moc nezmenilo z jejich pristupu ne z hlediska kodu. Jsou tam stale stejni hlavni lide dle komitu. Nasadi se dynamicke spawny a po nekolika tydnech se resi, ze nefunguji vlastne vsichni NPC co maji prirazeny specialni scripty (SmartAI) - teda vidim to jen z commit zprav. Jak se to muselo resit herne si ani nedokazu predstavit. Zminoval jsem to WG, myslim, ze jsem dal dost prikladu. Server nesel ani ne dva roky, predtim i po tom normalne bezel, bezi uz dalsi rok, akorat o tom moc lidi do ted nevedelo, nevysel jsem tedy z toho 4 roky ale necele dva.

O WG systemu vim, tam to rozbil ten dynamicky system kompilaci, coz neni vubec nic pro herni mechaniky, ale pro lidi, co se chteji ucit nejspis, ohledne WG - na nem mimo jine taky usilovne delam. Doted jim tam nefunguji spavne spiriti na hrbitovech v cistem jadre a daji se stale zneuzivat mimo bitvy (jen priklad).

Znovuzavedeni fora a nahlasovani chyb opet pomuze k ladeni.

Zavrnul se system vehiclu, ktery je tam dulezity pro WG a nam fungoval krasne. Protoze ale nebyl "spravny" zavhrnul se a vozitka se nedala teleportovat ba ani s nima dlouho nic nicit, protoze to proste nebylo spravne a funkcni kody byly zavrhovany, protoze se to"obchazelo" jinak i kdyz to bylo funkcni. Z pohledu Shaurena a dalsich to je vsak hack a cekalo se dloooouho na predelani vehiclu jako takovych nez ve WG vubec zacaly spravne fungovat... To je jen jeden z mnoha prikladu.

Nasadil se dynamicky system spawnu a vidim opet nekolik tydnu po tom zasadni "zmeny" a opravy bez kterych snad nemohlo jit poradne nic. Ta herni cast se dle meho opravdu stale bere az jako posledni, prvni na rade opet musi byt spravnost. Ale mohu se mylit, to kazdopadne uvidime casem, a budu jedine rad, prece jen to zatim beru z commit zprav a rad se po case dostanu opet k Trinity primo a presvedcim se sam. Avsak kdyz jsem prochazel nektere komentare, nezdalo se mi ze by zmenili nazor na lidi, kteri to zkouseji herne primo na svych serverech, to se stale bere jako zakazana cinnost.

Stále tam vidím ty stejné staré chyby se zasekavanim kombatu ve velkých bitvách, s tim, ze kdyz je vic lidi na hrbitove a hrbitov nekdo obsadi ne vsechny to portne vžycky, po logoutu to nedava stale vsechny aury na mape i v instanci a lidi nevidi naspawnovane veci spravne i v pripade questu treba, vsechno takove ty opravdu herní věci v ruznych pripadech a situacich na ktere se pri beznem testu nove herni mechaniky nemysli s více lidmi než jen jedním testerem, co zrovna testuje svojí věc, která se nasazuje do jádra tam jsou netknuté, věci, které se tu uplne bojim nasadit protoze i z kodu vidim, ze to v nekterých situacich nemuze fungovat a ze to lidi nereportuji protoze je zakazane zminovat, ze se to naslo na serveru s vice lidmi a radeji si to opravi sami na svem serveru nez aby se doprosovali Trinity. Ale nebudu stahovat kalhoty, uvidime az to vsechno nasadim a vyladim a budu mit problem a zminim ho tam, kdyz budu linej s opravou. To se presvedcim sam a na vlastni kuzi a mohu byt jedine pozitivne prekvapen.

Ostatně pokud chceš a máš takový přehled můžeš být zpočátku spojka mezi mnou a Trinity, takové zdroje se vždy cení a můžeme porovnávat co jde a co nikoli u nás u nich nebo u obou než to tady doladíme, abych hned věděl, co je chyba merge atp.
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Thalas » 2.únor 2018, 21:11

Nevzpomínám si, že by po mergi dynamic spawnu byly nějaké problémy se SAI. Jak si myslíš, že se to asi testovalo, jinak než ve hře? Co se týče toho dynamického build systemu, tak je to zejména kvůli hotswappingu skriptů, tzn. že za běhu serveru lze překompilovat skripty a nasadit je, aniž by se server musel restartovat, což je zejména pro velké servery užitečné, takže bych netvrdil, že TC je proti všem serverům (ostatně mnoho lidí z TC má vlastní servery, někteří i s tisícema hráčů), jediné proti čemu TC je, jsou servery které si za to nechávají platit.

Pokud stále nevěříš, že na TC se věci testují, tak si rozhodně zjisti třeba techniku co používá jackpoz a spol., ne jen, že testují ve více hráčích, ale mají specialni bot farmy, které ty hráče simulují, a ve většine situacích je to lepší jak samotni hrači, protože tam přesně lze nastavit podmínky a situace k testování. Ostatně kdy si naposled testoval nějaké změny ve více lidech? Nebo spíš vůbec testoval. Mě to stále přijde jako kázat vodu ale pít víno. Jak už říkal Felendir, a nejen on, přestaň se bát změn a zkus to dělat trochu jinak. Nikdo neříká, že máš brát jen čisté TC a všechno od nich, ale trocha důvěry opravdu neuškodí, vždyť tam jsou velmi kvalitní vývojáři, zmiňoval jsi Shaurena, zejména on nedovolí vložit do jádra něco co je špatného a nefunkčního, stačila byl hodinka na TC private chatu a pochopil by jsi.

Na to abych byl nějaké spojka nemám rozhodně čas, už tak tak stíhám aspoň občas pozdravit známé lidi na serveru. Ostatně k odchalení toho co nejde na TC jsou issues na githubu, kde je víceméně většina věcí reportnuta.
Thalas
Game Master
Game Master
 
Příspěvky: 78
Registrován: 3.srpen 2013, 23:26

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 2.únor 2018, 23:07

Thalas píše:Nevzpomínám si, že by po mergi dynamic spawnu byly nějaké problémy se SAI. Jak si myslíš, že se to asi testovalo, jinak než ve hře? Co se týče toho dynamického build systemu, tak je to zejména kvůli hotswappingu skriptů, tzn. že za běhu serveru lze překompilovat skripty a nasadit je, aniž by se server musel restartovat, což je zejména pro velké servery užitečné, takže bych netvrdil, že TC je proti všem serverům (ostatně mnoho lidí z TC má vlastní servery, někteří i s tisícema hráčů), jediné proti čemu TC je, jsou servery které si za to nechávají platit.

Pokud stále nevěříš, že na TC se věci testují, tak si rozhodně zjisti třeba techniku co používá jackpoz a spol., ne jen, že testují ve více hráčích, ale mají specialni bot farmy, které ty hráče simulují, a ve většine situacích je to lepší jak samotni hrači, protože tam přesně lze nastavit podmínky a situace k testování. Ostatně kdy si naposled testoval nějaké změny ve více lidech? Nebo spíš vůbec testoval. Mě to stále přijde jako kázat vodu ale pít víno. Jak už říkal Felendir, a nejen on, přestaň se bát změn a zkus to dělat trochu jinak. Nikdo neříká, že máš brát jen čisté TC a všechno od nich, ale trocha důvěry opravdu neuškodí, vždyť tam jsou velmi kvalitní vývojáři, zmiňoval jsi Shaurena, zejména on nedovolí vložit do jádra něco co je špatného a nefunkčního, stačila byl hodinka na TC private chatu a pochopil by jsi.

Na to abych byl nějaké spojka nemám rozhodně čas, už tak tak stíhám aspoň občas pozdravit známé lidi na serveru. Ostatně k odchalení toho co nejde na TC jsou issues na githubu, kde je víceméně většina věcí reportnuta.

Ja se prece nebojim změn. Ja je naopak vítám, jen nevěřím, že se během dvou let tak proměnila politika Trinity, kde jsme az my reportovali zakladni chyby ve hře po nasazení takových velkých systémů, protože velke servery ani nenapadlo neco takového reportovat,protože se setkali s odporem nebo si to opravili sami, aby meli funkční veci oproti ostatním.

Já veci testuji na lokalu, ostatni budou testovat hráči později samozřejmě,tak jako předtím. Některé opravy co udelaji jsou videt v kódu nejen v commit zprávách a tam jsem bidel i nekolik tydnu po nasazení systému velke změny. Rikas, ze nemáš čas a presto tvrdíš, ze nove veci fungují jako by jsi je každý den testoval a viděl v provozu, ale ok nechme to být uvidíme na vlastní kůži.

To co psal Felendir jsme se myslim shodli je nesmysl. Kdybychom uplatnili jeho politiku, museli bychom nasadit ciste jadro, vymazat vsechny postavy a hodit na stranky holy statický web bez jakychkoli možností.
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 2.únor 2018, 23:20

Byl jsem upozorněn, že jsme se hodně vzdálil od tématu... Pokračoval bych raději v separátní tematu na toto téma, pokud je to ještě nutné. Jelikož toto bylo hlavně o pozdravu. Moc se omlouvám, pokud to někoho mrzí nebo urazilo :-)

Takže šťastný nový rok a všem hodně úspěchů v novém roce všem!
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod apuna12 » 20.únor 2018, 11:01

Dewv zdraví všetkých, čo ešte hrajú na Drahym :)))))
apuna12
Neznám ještě žádné itemy
Neznám ještě žádné itemy
 
Příspěvky: 8
Registrován: 16.květen 2009, 21:00

Re: Šťastný nový rok 2018

Příspěvekod Drahy » 4.duben 2018, 21:33

Rad bych se jen vrátil k tomuto tématu a řekl jen svoje "Já to říkal". Nechal jsem čisté trinity scripta u 4řech instancí a ani jedna nejde momentálně dokončit. Chyby jsou tam dlouhodobé a neopravují se, mentalita je tam více méně stále stejná a opravdu herní věci, na kterých záleží právě hráčům jsou stále až nakoci jejich seznamů.

Hodně věcí se zlepšilo, ale ty opravdu hlavní se ani po 4 letech nijak nezměnily více méně. Funkční instance jsme měli i před 4mi lety trinity se to jen za ta léta snažila dohnat, dala tomu více efektů, ale to je vše bohužel. Proto bych se rád vrátil k naší mentalitě opravit sami, nabídnout jim naší opravu, kterou v řádu měsíců/let mohou nasadit a přesunout se dál a nečekat :)

Ale chválím pokrok, pohnuli se dál a vidím v kodu veci, ktere by byly nemyslitelne pred lety nasazovat i kdyz to muze byt i kvuli tomu ze pro ne verze 3.3.5a neni moc dulezita ...
Být bohatý neznamená to, kolik toho máte, ale kolik toho můžete dát druhým.

Nikdy se nevzdávej, nikdo nikdy nevyhrál tím, že se vzdal.

Nepočítají se peníze, ale rány které vám život udělil a vy je ustáli.
Uživatelský avatar
Drahy
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 7142
Registrován: 21.květen 2007, 15:42

Předchozí

Zpět na Ostatní diskuze mimo mísu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník